Me jätkame rubriigiga "arendusprojekti analüüs". Selles rubriigis me anname hinnanguid hiljuti ehitatud kinnisvara objektidele avaliku ruumi vaatepunktist. Eelmisel korral me vaatlesime Uue Tammelinna projekti. Tänane projekt on Kummeli tänaval asuv uus linnaosa.
Projektid – Uus Tammelinna ja Kummeli – on väga sarnased ja samas ka väga erinevad.
Mõlemad linnaosad asuvad kesklinnast kaugel, praktiliselt linnapiiri lähedal. Kui Uus Tammelinna asub FI ja Tammelinna vahel, siis Kummeli tänav asub linna teises otsas Raadi-Kruusamäe lõpus.
Nagu ka Uues Tammelinnas, Kummeli tänava majad on ehitatud ühe projekti järgi ja erinevad ainult korruste arvu võrra. Korruseid on 3 kuni 6.
Nagu ka Uues Tammelinnas, majad koosnevad ainult korteritest ja muid funktsioone (kaubandust, teenindust, büroopindu) ei ole.
Kuid mille poolest Kummeli ja Uus Tammelinna erinevad? Eelkõige planeeringu poolest. Uues Tammelinnas majad, parklad ja haljasalad on läbisegi, mis eriti ei võimalda luua privaatseid hubaseid hoove. Kummeli tänaval majad on paigutatud nii, et nende vahele moodustuks üks suur privaatne autodest kaitstud hoov.
Parkimine on organiseeritud linnaosa piiril, väljaspool hoovi.
Samuti parkida saab esimese korruse garaažides.
Varem Kummeli linnaosa koha peal oli tavaline mets, ning arendaja proovis säilitada seda nii palju, kui on võimalik.
Esimese korruse korteritest võib minna otse hoovi.
Selline planeering loob meeldivama ja turvalisema avaliku ruumi. Elanikud julgevad hoida oma avatud terrasidel mööblit, grille, mänguasju jne.
Isegi kui sinu korteri terrass asub parkla keskel, sul võib tekkida soov teha seda ruumi hubasemaks.
Hoovis asub laste mänguväljak.
Mänguväljak ise on väga lihtne.
Kuid siin on nähtud vaeva maastiku arhitektuuriga. On olemas künkad, suured kivid, trepikesed jne.
Nii et üldjoontes isegi sellisest lihtsast mänguväljakust jääb sümpaatne mulje.
On olemas väike jalgrattaparkla.
Pingid.
Ülekäigurada on tõestetud kõnnitee tasapinnale. See on õige lahendus.
Pange tähele, et majadel on puitaknad.
Trepikoja välisuks on kõnniteega samal tasapinnal. Nii tegelikult peaks olema kõikides uutes kortermajades. See lihtsustab sisspääsu lastevankri, jalgratta ja ratastooli jaoks.
Peab mainima ka seda, et kõrval asub mitu poodi, lastead, bussipeatus jne.
See loob eeldusi selleks, et elanikud vähem kasutaksid (ja ostaksid) autosid ning rohkem liiguksid jala või ühistranspordiga.
Kokkuvõttes võib öelda, et Kummeli tänava linnaosa on päris hästi õnnestunud. Territoorium on õigesti planeeritud ja pisidetailidele on pööratud tähelepanu. Tulemusena tuli välja avalik ruum, kus on meeldiv asuda.
Tuletame meelde, et arendusprojktide analüüsi eesmärk ei ole reklaamida ega mustata kinnisvara projekte. Meile ei ole makstud selle rubriigi tegemise eest. Meie peamine eesmärk on teha avaliku ruumi paremaks.
Eelmised objektid arendusprojekti analüüsi rubriigis:
Ladva 1 ja 3,
Roosi 49,
Uus Tammelinna.
Kui sulle meeldis artikkel, siis hakka meie jäglijaks facebook-is ja liitu uudiskirjaga. Siis sa saad uusi artikleid kohe, kui need ilmuvad. Ja me ei spämmi.
Kui sul on kommentaare selle või teiste arendusprojektide kohta, siis jäta neid meie facebook-i lehel.